Повернутися до звичайного режиму

Електронні ресурси бібліотеки Ліцею "Домінанта"

Реформування освіти вимагає від шкільної бібліотеки як важливого інструменту навчальної, наукової та пізнавальної діяльності реорганізації діяльності шляхом нарощування інформаційного потенціалу, інтеграції бібліотечних ресурсів, забезпечення навчально-виховного та наукового процесів повною, оперативною та якісною інформацією, формування інформаційного поля та швидкого доступу до інформації користувачів освітянської галузі. Саме бібліотекам належить значна роль у формуванні електронних масивів наукових знань та організації доступу до них. Вони переробляють, вилучають та надають доступ до цілком реального об’єкта – знань у вигляді інформаційного ресурсу. Векторами розвитку процесів автоматизації в бібліотеці є формування інформаційного поля, створення швидкого доступу до інформації, забезпечення якісного та оперативного бібліографічно-інформаційного обслуговування. Статус бібліотеки визначається не лише кількістю фонду друкованих видань, обсягом передплати, а й тим, яким електронним ресурсом вона володіє, на скільки готова надати доступ до світових інформаційних ресурсів. За умов активного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій в електронному середовищі вагомою складовою документно-інформаційного ресурсу сучасної бібліотеки є електронні ресурси. Це інформаційні ресурси, що створюються, керуються та використовуються за допомогою комп’ютера і містять дані та програми, зафіксовані в електронній (цифровій) формі на певних носіях. Бібліотека гімназії є інформаційною основою навчально- педагогічного та наукового процесів, тією творчою лабораторією, від ресурсів та послуг якої в значній мірі залежить зміст навчання. Бібліотека поєднує традиційні та електронні інформаційні ресурси, вирішує проблеми культурно-просвітницької діяльності, впроваджує інноваційні бібліотечні технології. Для задоволення потреб сучасного читача освітянської галузі, забезпечення оперативного доступу до всіх бібліотечно-інформаційних ресурсів як власного виробництва, так і придбаних, бібліотека освоює і активно впроваджує сучасні досягнення в галузі інформаційних, комунікаційних і мультимедійних технологій в бібліотечні процеси. Інноваційний клімат є умовою розвитку бібліотеки. Бібліотечний працівник є посередником між користувачем й інформацією, а бібліотека – комунікаційний канал, який забезпечує рух документної інформації у часі і просторі. Впроваджуючи сучасні інформаційні технології бібліотека як важливий підрозділ навчально-виховного комплексу стає освітньо-інформаційним та комунікативним центром, здатним нагромаджувати у фондах документи для подальшого їх використання специфічними бібліотечними методами. Успішність функціонування бібліотеки як центру інформації зобов’язує бібліотечних фахівців швидко та адекватно реагувати на зміни в інформаційних потребах користувачів, удосконалювати форми обслуговування, надавати якісні інформаційні консультації, розширювати спектр бібліотечно-інформаційних послуг, вимагає систематичного вивчення нових технологій.

Поряд з традиційними каталогами й картотеками активно функціонує електронний картотека підручників.

Вихід в Інтернет дав змогу бібліотеці не тільки одержати доступ до всесвітніх сховищ інформації, а й самим влитися у світовий інформаційний простір, створити свій веб-сайт, розмістити інформацію про власні ресурси. Використання Інтернет-технологій відкрило нові можливості у віртуальному обміні документами, доступі до світових електронних ресурсів, віртуальної інформації.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.